pozycjonowanie międzynarodowe

Międzynarodowe pozycjonowanie strony internetowej

Międzynarodowe Pozycjonowanie – Jak to działa ?

Jeśli prowadzisz biznes w kilku krajach na całym świecie, pozycjonowanie może być dosyć skomplikowanym procesem. Różne kraje, różne języki powodują, że łatwo pogubić się w tym całym procesie. Oczywiście tłumacząc strony za pomocą translatora lub też wprowadzając wersję językowe korzystające z tego rozwiązania, narażone są na duplicate content.

Nazwy domen w międzynarodowym pozycjonowaniu

Pierwszą rzeczą od której warto zacząć działania jest zakup odpowiedniego rozszerzenia domeny.

Mowa tu oczywiście o regionalnych końcówkach domen takich jak : .pl , .us, .de , .fr i wiele innych.

Ułatwia to przypisanie naszej strony w Google do odpowiedniego kraju. Pomimo tego oczywiście nie jest niemożliwym pozycjonowanie strony z innego rodzaju końcówką w regionalnym Google, jednak wydaję mi się, że takie domeny otrzymują pewnego rodzaju bonus.

Jak ukierunkować swoje działania na odpowiedni kraj ?

  • Użyj rozszerzenia domeny odpowiedniej danemu krajowi
  • Określ swoją docelową grupę odbiorców za pomocą Google Search Console
  • Utwórz wizytówkę swojej firmy i zarejestruj adres w Google My Business
  • Dodaj dokładny adres swojej firmy na stronie internetowej
  • Przenieś stronę na hosting w docelowym kraju
  • Zdobywaj linki z regionalnych stron internetowych
  • Używaj odpowiedniego języka

Subfoldery i geotargeting

Jest to jedno z najprostszych rozwiązań i nie wymaga kupowania przez nas nowych domen z regionalnymi rozszerzeniami. Wystarczy stworzyć strony w danym języku w osobnych subfolderach.

Przykład:

przyklad.com – główna strona

przyklad.com/uk – strona przeznaczona na rynek UK

przyklad.com/de – strona przeznaczona na rynek niemiecki

przyklad.com/pl – strona przeznaczona na rynek polski

Pozwala to na przekazanie części mocy z naszej głównej domeny i jest dobrym rozwiązaniem w celu przetestowania działalności w innych krajach.

Domeny regionalne

Oczywiście istnieją w tym przypadku dwa rozwiązania. Możemy w tym przypadku utworzyć subdomene odpowiadającej danemu krajowi.

Przykład:

przyklad.com – USA

uk.przyklad.com – UK

pl.przyklad – PL

Korzystając z tego rozwiązania potrzebujemy ustawić geotargetowanie w Google Search Console.

Drugie rozwiązanie to używanie domen regionalnych dla każdej wersji naszej strony.

Przykład:

przyklad.com – USA

przyklad.co.uk – UK

przyklad.pl – PL

To rozwiązanie wypada zdecydowanie lepiej pod kwestią prezencji naszego biznesu w oczach zagranicznego klienta. Dzięki rozszerzeniu regionalnemu Google automatycznie otrzymuje informacje o kraju naszego docelowego klienta.