Międzynarodowe Pozycjonowanie – Jak to działa ?
Jeśli prowadzisz biznes w kilku krajach na całym świecie, pozycjonowanie może być dosyć skomplikowanym procesem. Różne kraje, różne języki powodują, że łatwo pogubić się w tym całym procesie. Oczywiście tłumacząc strony za pomocą translatora lub też wprowadzając wersję językowe korzystające z tego rozwiązania, narażone są na duplicate content.
Nazwy domen w międzynarodowym pozycjonowaniu
Pierwszą rzeczą od której warto zacząć działania jest zakup odpowiedniego rozszerzenia domeny.
Mowa tu oczywiście o regionalnych końcówkach domen takich jak : .pl , .us, .de , .fr i wiele innych.
Ułatwia to przypisanie naszej strony w Google do odpowiedniego kraju. Pomimo tego oczywiście nie jest niemożliwym pozycjonowanie strony z innego rodzaju końcówką w regionalnym Google, jednak wydaję mi się, że takie domeny otrzymują pewnego rodzaju bonus.
Jak ukierunkować swoje działania na odpowiedni kraj ?
- Użyj rozszerzenia domeny odpowiedniej danemu krajowi
- Określ swoją docelową grupę odbiorców za pomocą Google Search Console
- Utwórz wizytówkę swojej firmy i zarejestruj adres w Google My Business
- Dodaj dokładny adres swojej firmy na stronie internetowej
- Przenieś stronę na hosting w docelowym kraju
- Zdobywaj linki z regionalnych stron internetowych
- Używaj odpowiedniego języka
Subfoldery i geotargeting
Jest to jedno z najprostszych rozwiązań i nie wymaga kupowania przez nas nowych domen z regionalnymi rozszerzeniami. Wystarczy stworzyć strony w danym języku w osobnych subfolderach.
Przykład:
przyklad.com – główna strona
przyklad.com/uk – strona przeznaczona na rynek UK
przyklad.com/de – strona przeznaczona na rynek niemiecki
przyklad.com/pl – strona przeznaczona na rynek polski
Pozwala to na przekazanie części mocy z naszej głównej domeny i jest dobrym rozwiązaniem w celu przetestowania działalności w innych krajach.
Domeny regionalne
Oczywiście istnieją w tym przypadku dwa rozwiązania. Możemy w tym przypadku utworzyć subdomene odpowiadającej danemu krajowi.
Przykład:
przyklad.com – USA
uk.przyklad.com – UK
pl.przyklad – PL
Korzystając z tego rozwiązania potrzebujemy ustawić geotargetowanie w Google Search Console.
Drugie rozwiązanie to używanie domen regionalnych dla każdej wersji naszej strony.
Przykład:
przyklad.com – USA
przyklad.co.uk – UK
przyklad.pl – PL
To rozwiązanie wypada zdecydowanie lepiej pod kwestią prezencji naszego biznesu w oczach zagranicznego klienta. Dzięki rozszerzeniu regionalnemu Google automatycznie otrzymuje informacje o kraju naszego docelowego klienta.