Rich Snippets to określenie używane do nazwania rozszerzonego opisu strony. Uporządkowuje to dane strukturalne przedstawiające więcej informacji o naszej stronie.
Bez użycia rich snippets w wyszukiwarkach możemy zobaczyć tylko podstawowe informacje o stronie :
tytuł, adres url oraz opis strony.
Po implementacji możemy wyświetlić więcej informacji takich jak: średnia i liczba ocen, szczegóły określonego produktu, informacje dotyczące wydarzenia.
Rich snippets wyświetlane są za pomocą czterech formatów:
- mikrodane
- mikroformaty
- RDFa
- JSON-LD
Do jakich zastosowań używane są Rich Snippets:
Recenzje
Produktu
Jedną z najważniejszych funkcji jakie oferują mikrodane to informacje o określonym produkcie. Znajduje się w nich nazwa, opis, marka, zdjęcie, średnia i liczba ocen. W wielu przypadkach może znajdować się tam również cena, waluta, sprzedawca, stan produktu oraz jego ilość.
Firmy i organizacji
W tym przypadku jest podobnie jak przy wyszukiwaniu sławnej osoby, wyświetlają się : nazwa firmy, adres, strona internetowa, numer telefonu, logo, media społecznościowe
Przepisy
Informacje pozwalają na wyróżnienie się naszego przepisu w wynikach wyszukiwania. Zawierają się w tym: średnia ocen, czas przygotowania przepisu, zdjęcie, kalorie i porcje.
Wydarzenia
W tym przypadku pozwala to na rozszerzenie wyników wyszukiwania o datę, nazwę, czas trwania, szczegóły dotyczące biletów oraz miejsce wydarzenia
Muzyki
Filmu
Obecnie istnieję wiele wtyczek wspierających i ułatwiających zastosowanie rich snippets na naszej stronie. Wiele motywów blogowych do WordPress posiada już wbudowane funkcję pozwalające określić nam strukturę naszych mikrodanych.
Czego możemy spodziewać się po implementacji Rich Snippets na naszej stronie ?
Samo dodanie mikrodanych do naszej strony nie oznacza jeszcze, że od razu otrzymamy widoczne snippety w wyszukiwaniach.
Według tego co zaobserwował Rich Benci należy spodziewać się kilku przejściowych etapów.
Google rozpoczyna analizę nowo dodanych mikrodanych w ciągu 10-14 dni
- Jeśli wszystko zostanie uznane za prawidłowe, Google zaczynie wyświetlać rich snippets dla niektórych z naszych podstron lub postów. Jednak możliwe, że znikną one po kilku dniach.
- Kilka dni po tym Google dalej będzie testowało naszą strukturę na tych samych lub też innych podstronach lub postach
- Po około 8 tygodniach otrzymamy już nasze rich snippets na “stałe”, oczywiście jeśli nie pojawią się w międzyczasie błędy z nimi związane.
Jak sprawdzić czy Rich Snippets są poprawnie wdrożone na stronie?
Za pomocą darmowego narzędzia udostępnianego przez Google Test wyników z elementami rozszerzonymi możemy w prosty sposób sprawdzić czy robot poprawnie odczytuję wdrożone przez nas dane strukturalne. Jeśli jakiś z elementów nie będzie działał poprawnie to dostaniesz szczegółowe informacje na temat tego co konkretnie nie działa.
Obecnie znajduję się wiele wtyczek do WordPressa, które pomagają w poprawnym wdrożeniu, więc trudność przy mniej skomplikowanych rich snippetach jest niska.